Dobre nawyki podczas pracy zdalnej
W dzisiejszych czasach wszyscy są „szalenie zajęci” w
pracy. Ale bycie szczęśliwszym w biurze lub podczas pracy zdalnej nie musi
zajmować dużo czasu. Bez względu na to, czy jesteś pracownikiem
elastycznym, czy pracownikiem 9 do 5, możesz poprawić nastrój i ogólną
wydajność pracy, wprowadzając tylko kilka prostych zmian.
Oto trzy nawyki, które mogą poprawić nastrój i wydajność pracy:
1. Rób przerwy.
Konwencjonalna mądrość sugeruje, że praca non-stop pomoże ci
osiągnąć jak najwięcej. Jednak liczne badania wykazały, że jest wręcz
odwrotnie: pomijanie przerw może faktycznie zwiększyć poziom stresu i
zmniejszyć wydajność.
Nie masz czasu na 15-minutową przerwę?
Nie martw się, po prostu rób przerwy w mniejszych
dawkach, gdy poczujesz, że twoje skupienie słabnie. Nawet dwie minuty
wychodzenia na zewnątrz, aby zaczerpnąć świeżego powietrza i zmiany scenerii,
mogą pomóc Ci poczuć się odświeżonym i naładowanym.
Staraj się robić kilka dwuminutowych przerw każdego dnia -
szybki spacer poza domem to świetne wykorzystanie tego czasu.
Jeśli jesteś w stanie zrobić nieco dłuższą przerwę, to
jeszcze lepiej. Spacery trwające ok 20 minut dziennie znacznie poprawiają nastrój.
2. Priorytety.
Jeśli czujesz się przytłoczony lub zniechęcony w pracy,
sprawdź, czy masz zbyt wiele konkurencyjnych priorytetów rywalizujących o twoją
uwagę. Być może będziesz musiał ustawić pewne limity, aby móc skupić się i
ponownie myśleć twórczo.
Aby uzyskać dodatkową przestrzeń dla innowacji, pomaga
dowiedzieć się, co należy zachować i co tymczasowo wyeliminować z listy zadań.
Poświęć dwie minuty, aby zanotować swoje 3-5 najważniejszych
priorytetów, jednocześnie niszcząc resztę. Jeśli w ciągu dnia pojawią się
inne działania, po prostu powiedz „nie” cokolwiek innego, co może się przydać.
Poprzez identyfikację i przestrzeganie dziennych limitów
możesz wygenerować więcej mentalnego oddechu dla swoich
najważniejszych celów.
3. Przełącz na bardziej pozytywny kanał.
Łatwo jest wciągnąć się w spiralę spadkową, gdy coś pójdzie
nie tak w pracy, jak i ze współpracownikiem lub klientem. Ale zamiast
pozwolić, aby codzienne irytujące życie wpłynęło na Twój nastrój, możesz
„przełączyć przełącznik”.
Aby to zrobić, poświęć dwie minuty, aby po prostu rozpoznać,
kiedy zaczynasz czuć się zaniepokojony wydarzeniem związanym z pracą, a
następnie celowo skoncentruj swoją uwagę na ostatnim zwycięstwie w pracy lub na
wsparciu współpracownika.
Rozważanie punktów bólu nie ma sensu - zwłaszcza, że
badania sugerują, że myślenie o dobrych doświadczeniach z przeszłości może
skłonić mózg do myślenia, że pozytywne wydarzenie naprawdę się dzieje.
Komentarze
Prześlij komentarz